Bio-Essence Tanaka Bio-white Advanced Whitening Set Review

Assalamualaikum


Cleanser


Price : RM24.90


Mula mula tak tau pun this cleanser wujud. Lepas je 'akak' watson recommended this cleanser, terus guna sampai sekarang. 
I've been using this cleanser for like a year and it's so gooooood. But lain orang lain reaction dia. Before this, my skin agak kusam and kering. Lepas pakai this cleanser, my mom said my skin was glowing and pinkish. 

Yang paling best, lepas je pakai this cleanser, my skin tak rasa tegang or kering macam cleanser lain yg I pernah guna. Kadang kadang kan ada cleanser yg lepas je kita guna, kita kena cepat cepat letak moisturiser sebab takut kulit kering lepas tu menggelupas.
This cleanser also help us to moisture and to achieve a refreshed and fairer look without drying our skin.

Cleanser ni also deeply cleanse to remove dirt and impurities. Lepas pakai rasa laa yg makeup kat muka ni was removed but tak keseluruhannya. You guys kena jugak pakai makeup remover or oil cleanser :)

Kalau korang jenis yg macam I suka kulit cerah, this product is highly recommended from me. My friend pun try and her skin is getting better even baru pakai sekali.



Day cream and night cream. 

Image result for bio essence tanaka white advanced whitening set
Lupa pulak price dia huhu

Both of that were good but I don't really like it. Day cream dia okay and macam ada serbuk mutiara so it helps to help whitening our skin. But it's quite sticky and rasa tak selesa bila pakai sebab my face become oily. So I will never buy it again.

For the night cream, I kinda like it because texture dia lighter than the day cream. Bila i pakai sebelum tidur, the next day my skin jadi glowing and smoother. 

So that's all. If you have some questions to ask, just leave your comment and InshaaAllah I'll repy it. 

Love, Una

Comments

  1. Hi...thank you kepada blogger ini untuk membenarkan saya post disini. Saya ingin let go tanaka white day cream kerana baru sedar bahawa saya allergic dengan krim ini. Saya pakai dekat seminggu. 95% ada lagi. Saya nak let go murah2 juga. Saya juga ada beberapa item Nano white. Berminat sila call atau watsapp 012 2176378. Thank you...😊

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts